1393-12-23 18:59
7533
0
11891
جاذبه های گردشگری گلستان:

"زاو" چشمه ای زیبا و خروشان در شهرستان کلاله

شهرستان کلاله با توجه به موقعیت خدادادی و استعدادهای بالقوه دارای جاذبه ها و مراکز دیدنی بسیاری است ، که توجه و عنایت به هر کدام از آنها در توسعه و معرفی شهرستان کلاله کفایت می کند. بخشی از این جاذبه ها را جاذبه های طبیعی مثل جنگل ، کوه ، آبشار ، چشمه و... تشکیل می دهند . یکی از مهمترین این جاذبه ها چشمه زاو است.

به گزارش گلستان ما به نقل ازکلاله خبر،  شهرستان کلاله با توجه به موقعیت خدادادی و استعدادهای بالقوه دارای جاذبه ها و مراکز دیدنی بسیاری است ، که توجه و عنایت به هر کدام از آنها در توسعه و معرفی شهرستان کلاله کفایت می کند. بخشی از این جاذبه ها را جاذبه های طبیعی مثل جنگل ، کوه ، آبشار ، چشمه و... تشکیل می دهند . یکی از مهمترین این جاذبه ها چشمه زاو است.

چشمه زاو کلاله

 چشمه زاو در روستای زاو و نزدیکی گرگانرود از توابع بخش پیشکمر و در فاصله 45 کیلو متری شهر کلاله واقع شده است . این چشمه با آبدهی بسیار زیبا و چشم اندازهای زیبا و در میان یک محوطه جنگلی مصفا قرار گرفته است ، که در ایام فروردین تا پایان تابستان محل استراحت و عزیمت خانوادهاو علاقمندان به طبیعت است. 

با توجه به اهمیت منطقه در توسعه گردشگری و جذب گردشگران و علاقمندان به طبیعت و نیز استقبال خانواده های شهرستان های اطراف از این مکان برای استفاده از مواهب طبیعت ، متاسفانه مسیر دسترسی مناسبی ندارد، و محوطه گردشگری نیز ساماندهی نشده و امکانات رفاهی و خدماتی نظیر سرویس های بهداشتی ، نمازخانه، فروشگاه ، آلاجیق ، سطل زباله و... ندارد .

مسیر دسترسی 4/3 کیلومتر فاصله روستای زاو بالا تا چشمه زاو بسیار نامناسب و جاده خاکی بین مزارع و جنگلی است . یک کیلو متر راه9 داخل روستا ، شوسه و 2 کیلو متر نیز زیر سازی شده است . شایسته است برای برای دسترسی مناسب و استفاده بهتر مسیر و راه دسترسی به چشمه زاو و بهینه سازی و محوطه گردشگری سرچشمه زاو نیز ساماندهی شود

cheshmeh zav 1.jpg (448×273)

cheshmeh zav 2.jpg (400×204)

cheshmeh zav 4.jpg (500×336)

cheshmeh zav 3.jpg (440×248)

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.